2009. augusztus 10., hétfő

Közösség építés Djuice és Dreher módra


Építs másnak, de inkább magadnak  közösséget! 

Egy zavaros és egy majdnem jó példán keresztül is érezhető a hazai márka képviselők is ráéreztek a közösség építés jelentőségére. A Djuice (Pannon vagy Telenor?) a mobilfotó közösséget próbálja egy már meglévő közösség alá behúzni saját közössége definiálása alatt. Erre egy Facebook alkalmazást választott és egy közösségi játékot a 'Ki a nyarabb?'-at. De 2009-et írunk és egy világválság közepét. MMS-t használtatni (fogyasztatni) a mobilnet ellenében? A legnagyobb közösségi felületen?
 Sok sikert hozzá és nagyon kellemes instant érzést! És akkor már szó se essék a nyarabb kifejezésről, mert lesz itt őszebb, telebb meg tavaszabb ...A Dreher direkt saját közösség építésébe vágott. 
Saját felületén saját terméke nyereményjátéka erejével. A tartalomgenerálás is megoldottnak látszik. Egyik oldalról a program kiajánlásokkal (ebből még bevitellel is számol az építő), másik oldalról a közösségi tagok élmény és saját program megosztó aktivitásával. Nem rossz! Úgy tűnik a nyereményjátékban a mobiloperátor is mellőzve lett. Olyan azonban 2009-ben nincs, hogy 'béta változat' (ez az újdonságfejlesztők kiváltsága) meg 'majd lesz többlet funkció valamikor'. 
Mindenesetre a példa két márkája felismerte a közösség építés fontosságát. Azért ha tehetjük saját pénzünkből saját magunknak építsünk. Ha pedig költségvetési tételt nyitunk erre a célra, látványos kupak játéknál és ígéretnél többet hozzunk ki belőle.